Obdajajoči materialni svet je sestavljen iz reči, ki so v svojih razvojnih fazah bile dotaknjene ali kakorkoli predrugačene s človeško roko. Neka stvar je bila prenešena iz enega prostora v drugega in tako morebiti, zaradi vpletenosti človeških rok, sprožila efekt metulja. Nekdo je sočloveka z roko potrepljal po ramenu in mu sporočil, da bo vse v redu. Spet druga roka je bila glavni povzročitelj fizične bolečine. Roka torej ni zgolj organ manipulacij, temveč tudi sporoča in na različne načine govori. Govori o preteklosti in govori tudi univerzalni jezik našega notranjega počutja, ter s pomočjo gestikulacij, kot narativno-izpovedni podaljšek možganov, ustvarja njegovo neizpodbitno, jasno podobo. Ravno ta narativna lastnost rok, je tista, ki je sprožila avtorjevo navdušenje nad opazovanjem in izdelovanjem hipnih posnetkov rok v najrazličnejših pozicijah, okoliščinah in trenutkih uporabe. Zato v seriji fotografij Govorica rok, te zavzemajo centralno pozicijo posameznih ali linearno pripovednih skupkov fotografij, bodisi med petjem, doživetim predavanjem o pomembnih tematikah, ali zgolj med umetniškim ustvarjanjem iz gline. Za dodatno podkrepljen izpovedni element, avtor rok na fotografijah povečini ni izoliral, ter jim tako ohranil pomemben kontekst viden skozi obrazno mimiko fotografiranih posameznikov. Z lahkoto se pred gledalčevimi očmi napleta zgodba nenadnih kretenj, sunkovitih zamahov in statičnih, krčevito napetih ali sproščenih, lahkotnih pozicij rok, ki pa se zmerom vračajo k svojemu telesu in tako ustvarjajo intimno ekspresijo. Vsak posnetek ponudi popolnoma unikaten ujeti hip v nanizani seriji povezane celote izvedenih gibov. Skozi te se nevede razgalijo, ali celo zakrijejo fotografirane osebe, ter poskrbijo za močno govorico, ki je razumljena brez posebnega truda, a hkrati morebiti tudi mestoma izdaja več, kot je željeno. 

 Gero Angleitner (1943, Maribor) velja za enega najbolj aktivnih in kvalitetnih mariborskih fotografov, vsebinsko osredotočenih na mesto Maribor in njegovo širšo okolico. S fotografijo se ukvarja že več kot 60 let, začenši s fotografijo na klasičen film v črno beli tehniki. Sam je razvijal filme in izdeloval fotografije. Kasneje je preklopil na barvne diapozitive in od leta 1975 na barvne negative. Profesionalno se je ukvarjal z elektroniko, zato je s prihodom digitalizacije prešel na elektronske medije in tako že več kot dvajset let fotografira z digitalnimi fotoaparati. Od leta 1996 je član Fotokluba Maribor. Leta 1995 je na prigovarjanje prijatelje organiziral prvo samostojno razstavo z motivi zimskega Pohorja. Temu je sledilo še nadaljnjih 43 samostojnih razstav z različno tematiko, sodeloval pa je še na več kot 30 skupinskih razstavah. Od leta 2008 oblikuje fotoknjige. Svojo umetniško strast goji z obiski kulturnih dogodkov, potovanji in zahajanjem v naravo, kar so poleg mestnih, glavni motivi v njegovih fotografijah.

 

Kustosinja/Klara Zadravec